Year: 2015 Language: english Author: CMA Ships Genre: Rules/Guide Format: PDF Quality: eBook Number of pages: 13 Description: The lashing rules of various classification societies on container ships. In the recent months the lashing rules of various classification societies have changed significantly. Purpose of this company directive is to explain the various changes, and how to use the various possible settings. First, as you know the latest development in lashing patterns has been the implementation of external lashing, when lashing bridges are higher than 2 tiers. With the external lashing, the vertical clearance of the locks (twistlocks or full auto locks) will generate some additional forces in the lashing bars. Therefore, the classification societies have decided to take into consideration the vertical clearance of the locks in their lashing calculation. This changed drastically the way to calculate the lashing forces.
Contents
1. BUREAU VERITAS - 1
a. Route Specific - 1 b. Use of the route specific notation in MACS3 - 2 c. Non linear calculation - 4
2. DNV-GL - 6
a. Route Specific - 6 b. Use of the route specific notation - 8 c. Non linear calculation - 9
3. ABS - 9
a. Route Specific - 9 b. Use of the route specific notation - 11 c. Non linear calculation - 12
vladimir-below, 8. Правила оформления раздач ... 8.15 !Важно Если вы собираетесь разместить англоязычную книгу (программу), то предварительно смените язык на английский в правом верхнем углу. Для того чтобы форма оформления релиза стала английской. Поэтому оставил статус "недооформлено", чтобы у вас была возможность правильно оформить, отредактировав свой пост. Как редактировать свои релизы - читайте здесь Да, и добавьте пожалуйста оглавление книги ( или в виде текста или в виде картинок) Как сделать скриншот с pdf файла - описано тут
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям Вы не можете скачивать файлы
Container LASHING RULES. CMA CGM directive.
Year: 2015
Language: english
Author: CMA Ships
Genre: Rules/Guide
Format: PDF
Quality: eBook
Number of pages: 13
Description: The lashing rules of various classification societies on container ships. In the recent months the lashing rules of various classification societies have changed significantly.
Purpose of this company directive is to explain the various changes, and how to use the various
possible settings.
First, as you know the latest development in lashing patterns has been the implementation of external
lashing, when lashing bridges are higher than 2 tiers. With the external lashing, the vertical clearance
of the locks (twistlocks or full auto locks) will generate some additional forces in the lashing bars.
Therefore, the classification societies have decided to take into consideration the vertical clearance of
the locks in their lashing calculation. This changed drastically the way to calculate the lashing forces.
Contents
1. BUREAU VERITAS - 1a. Route Specific - 1
2. DNV-GL - 6b. Use of the route specific notation
in MACS3 - 2
c. Non linear calculation - 4
a. Route Specific - 6
3. ABS - 9b. Use of the route specific notation - 8
c. Non linear calculation - 9
a. Route Specific - 9
4. CMA CGM GROUP PROCESS - 13b. Use of the route specific notation - 11
c. Non linear calculation - 12
Screenshots
118-1-18 SOL - LASHING RULES UPDATE.pdf
Скачать [3 KB]
Поделиться
8. Правила оформления раздач
...
8.15 !Важно Если вы собираетесь разместить англоязычную книгу (программу), то предварительно смените язык на английский в правом верхнем углу. Для того чтобы форма оформления релиза стала английской.
Поэтому оставил статус "недооформлено", чтобы у вас была возможность правильно оформить, отредактировав свой пост.
Как редактировать свои релизы - читайте здесь
Да, и добавьте пожалуйста оглавление книги ( или в виде текста или в виде картинок)
Как сделать скриншот с pdf файла - описано тут
Поделиться
Поделиться